Собствени и наети медии – ползи и недостатъци
March 7, 2025
Старите хора казват “Не се строи къща на земя под наем”. Отнася се и за дигиталните “имоти” на всяка компания.
В контекста на маркетинга и комуникациите, понятията „собствени медии“ и „наети медии“ се отнасят до различните канали, които организациите използват, за да достигнат до своята аудитория. Ето основните разлики между тях:
Собствени медии:
Това са канали, които организацията притежава и контролира напълно:
-
Уебсайт на компанията
-
Блог
-
Имейл бюлетини
-
Мобилно приложение
Предимства:
Пълен контрол върху съдържанието и посланията
Възможност за изграждане на дългосрочни взаимоотношения с аудиторията
По-ниски разходи в дългосрочен план
Възможност за събиране на ценни данни за аудиторията
Недостатъци:
Изисква време и усилия за изграждане и поддържане на аудитория
Може да отнеме време, за да се постигне значителен обхват
Наети медии:
Това са канали, които организацията използва, като плаща за достъп до тях или ползва безплатно, но не може да контролира:
-
Профилите в социалните медии
-
Платена реклама в социални медии
-
Банерна реклама в уебсайтове
-
Телевизионна и радиореклама
-
Печатна реклама
-
Инфлуенсъри
Предимства:
Бърз и ефективен начин за достигане до голяма аудитория
Възможност за таргетиране на конкретни сегменти от аудиторията Незабавни резултати
Недостатъци:
-
По-високи разходи
-
По-малък контрол върху съдържанието и посланията
-
Ефективността може да зависи от алгоритмите на платформите
Когато компанията не развива собствения си блог и нюзлетър, се лишава от възможността да задълбочи отношенията си клиентите, спечелени чрез скъпа реклама в различните платени канали.
А не е трудно – просто трябав регулярно публикуване на полезни статии и разпращането им като нюзлетър на клиентите, които вече са поръчали от вас.
Ако не знаете какво е добре да се пише в корпоративен блог, пишете на velina@scribum.bg, ще пишем вместо вас.
Автор: Велина Томова