Друга статия

Собствени и наети медии – ползи и недостатъци

March 7, 2025

Старите хора казват “Не се строи къща на земя под наем”. Отнася се и за дигиталните “имоти” на всяка компания.

В контекста на маркетинга и комуникациите, понятията „собствени медии“ и „наети медии“ се отнасят до различните канали, които организациите използват, за да достигнат до своята аудитория. Ето основните разлики между тях:

Собствени медии:

Това са канали, които организацията притежава и контролира напълно:

  • Уебсайт на компанията

  • Блог

  • Имейл бюлетини

  • Мобилно приложение

Предимства:

Пълен контрол върху съдържанието и посланията

Възможност за изграждане на дългосрочни взаимоотношения с аудиторията

По-ниски разходи в дългосрочен план

Възможност за събиране на ценни данни за аудиторията

Недостатъци:

Изисква време и усилия за изграждане и поддържане на аудитория

Може да отнеме време, за да се постигне значителен обхват

Наети медии:

Това са канали, които организацията използва, като плаща за достъп до тях или ползва безплатно, но не може да контролира:

  • Профилите в социалните медии

  • Платена реклама в социални медии

  • Банерна реклама в уебсайтове

  • Телевизионна и радиореклама

  • Печатна реклама

  • Инфлуенсъри

Предимства:

Бърз и ефективен начин за достигане до голяма аудитория

Възможност за таргетиране на конкретни сегменти от аудиторията Незабавни резултати

Недостатъци:

  • По-високи разходи

  • По-малък контрол върху съдържанието и посланията

  • Ефективността може да зависи от алгоритмите на платформите

Когато компанията не развива собствения си блог и нюзлетър, се лишава от възможността да задълбочи отношенията си клиентите, спечелени чрез скъпа реклама в различните платени канали.

А не е трудно – просто трябав регулярно публикуване на полезни статии и разпращането им като нюзлетър на клиентите, които вече са поръчали от вас.

Ако не знаете какво е добре да се пише в корпоративен блог, пишете на velina@scribum.bg, ще пишем вместо вас.

Автор: Велина Томова

Велина Томова

Scribum.bg