Друга статия

Качество срещу популярност

July 29, 2014

tialoto fail

 

Притеснява ли ви нещо в този постинг във фейсбук страницата на Tialoto.bg? Мен ме притесняват толкова много неща, че не знам откъде да започна.

Първо, много трудно прочетох “мъдрата мисъл”, защото е пълна с граматически грешки. Липсват запетайки, а присъстващите са сложени неправилно – долепени са до следващата, а не до предходната дума.

Все пак успях да прозра мисълта, която би трябвало да изглежда  така: “Този, който знае, не говори, този, който говори, не знае”.

Това, което ме притеснява още повече обаче, е огромният брой харесвания и споделяния, което това визуално-граматично недоразумение е получило.

Изненадана ли съм? Не, изобщо. Масово в България хората не знаят да пишат правилно, не знаят да четат и да РАЗБИРАТ това, което четат, не са прочели достатъчни книги, за да могат да отсеят хубавия от лошия текст, но пък за сметка на това са безкрайно активни в споделянето.

Това не е проблем, ако чрез споделянето на подобно пълно с грешки съдържание търсите просто по-голяма популярност. Ако искате в края на месеца да дадете на мениджърите си отчет за ръст на харесванията и споделянията, може да въртите до припадък умни мисли и цитати за любовта, които, дори да са пълни с грешки, ще бъдат много харесвани и много споделяни.

И ще печелите онлайн популярност, която, смятат всички, е ключът към златната кокошка със златните яйца.

Не, за съжаление. Снимката с грешките и стотиците харесвания не носи добавена стойност на сайта, не увеличава качествено аудиторията му, от което да се възползват рекламодателите.

Не носят нищо качествено и хилядите статии, в чиито заглавия има “шок”, “ужас”, “загадка”, “разкритие”, “уникално” и т.н. любими думички. Харесват ли се? Да, както се харесва чипсът, газираното с вкус на химически портокал и мазните пръжки – уж е хубаво, но всъщност е вредно.

Вредно е, защото всички искат популярност, но искат и продажби. А продажби се правят в осъзната среда, при аудитория, която ясно може да определи желанията си и да  направи осмислен избор къде да вложи парите си.

Само такива продажби са устойчиви и не зависят от моментното настроение, а предполагат дълговременни взаимоотношения.

Какво трябваше да направят Tialoto.bg, за да имат добавена стойност за сайта си, а аз да си търся друга тема за писане? Първо, трябваше да оправят грешките в иначе нелошата мисъл и второ, трябваше да сложат поне логото си на снимката.

Само така щяха да се промъкнат почти незабелязано в главите на стоте човека, които натиснаха “харесвам”. Промени не толкова големи, но определено носещи разликата между посредствено и качествено поддържане на фейсбук страница.

– – –

Вие имате продукт, услуга или идея, за която много искате да разкажете на всички, но не знаете как?

Ние знаем.

Пишете ни мейл, кажете ни темата и ние ще ви върнем отговор с допълнителни въпроси, чиито отговори ще ни помогнат да си свършим работата качествено.

Ние сме Scribum и ви даваме дума!

Велина Томова

Scribum.bg