angry-writer-catМного са симпатични. Толкова са симпатични, че всички умират да споделят техни снимки.

Котки спят, ядат, гледат жално, протягат се, свиват се в стъклени чаши – милиони вариации на котки се появяват във Фейсбук на всеки 8 секунди.

И ако собственика на красива черна котка има абсолютно право да се фука с нея на приятелите си, с което да спечели благоволението им и те да донеса две котешки консерви при следващото гостуване, то споделянето на котки от фен страници на различни бизнеси е направо убийствено за имиджа и връзката с клиентите.

Когато човек види миловидно котенце, натиска „сподели“ без изобщо да обърне внимание кой е споделил котенцето. Същото правят неговите приятели и приятелите на приятелите му.

Котенцето получава световна слава, но не и компанията, която е споделила снимката.

Снимка, която, естествено, не е е авторска, а е взета от Google images, втория резултат при търсене на „cute cat”.

Още след първата такава котешка инвазия статистиките за ангажираност на потребителите, лайкове и споделяния скача до небето и привидно всички са щастливи.

Скачат ли обаче продажбите? Подобрява ли се имиджа на марката? Има ли поне един нов човек, който да чуе и запомни посланието или продуктите на компанията?

Мрррр, не.

Не, защото акцентът е върху котето, а не върху продукта или услугата, която е основната дейност на компанията.

Това обикновено е грешка, която правят малките компании в поддържането на своите фейсбук страници.

Компании, които смятат, че маркетинг за социални мрежи е секретарката да пуска статуси във фейсбук между два телефонни разговора.

Да, евтино е, но и ефектът му е такъв – като за без пари.

Не, не се отказвайте от котките. Впрегнете ги на работа! Ако продавате килими, пуснете ги да се разхождат по вашите килими и ги снимайте.

Ако сте фирма-производител на електро-материали, дайте на котката да ближе контакт (несвързан с ел.мрежата, разбира се).

Ако сте Агенция за текстове, която умее да поддържа фейсбук страници, сложете снимка на котка, която пише на компютър.

Но спрете да популяризирате самите котки, вместо бизнеса си.

Освен ако не сте развъдникк за котки, разбира се.

- – -

Вие имате продукт, услуга или идея, за която много искате да разкажете на всички, но не знаете как?

Ние знаем.

Пишете ни мейл, кажете ни темата и ние ще ви върнем отговор с допълнителни въпроси, чиито отговори ще ни помогнат да си свършим работата качествено.

Ние сме Scribum и ви даваме дума!