Писането е творческа работа. Изисква се най-вече вдъхновение. Но като всяка работа, за да я върши добре, трябва да положиш много усилия.

Писането на ПР-статии, а и изобщо на качествени статии, може да се опише в прости четири стъпки, също както може да се издаде учебник за свиренето на цигулка.

Дали ще напишете хубава статия обаче или ще се получи нещо тромаво, нечетимо и неразбираемо, зависи от таланта. А той, казват, идвал отгоре.

И така, ако имате талант, но нямате необходимите знания и практика, ето няколко прости съвета за създаване на хубава статия.

Запознайте се с аудиторията

Едно и също нещо ще разкажете по различен начин на приятелите си, на преподавател в университета и на детето си. Също така различни трябва и да са статиите, в зависимост от аудиторията, пред която ще се представят.

Клиентът е този, който ще определи към каква публика ще е ориентиран текстът.

Трябва да знаете също каква е целта на текста – да представи компанията, да рекламира нова услуга, да подчертае конкурентно предимство или да обяви намаление.

Така ще знаете къде да сложите акцент на статията. Не се заблуждавайте, че един текст ще може да послужи за всички цели едновременно.

Направете проучване

Четенето е най-прекият път към доброто писане. За да създадете хубава статия, трябва да имате достатъчно знания по темата, за която ще пишете.

Направете проучване на компанията, клиентите й, индустрията, конкурентите, тенденциите, мнението на хората, на приятелите ви за дадения продукт или тема.

Систематизирайте данните

Подредете всичко по удобен за вас начин – под формата на записки, запазени линкове или просто в главата си.

Колкото повече информация съберете, толкова по-адекватна ще е статията.
Направете си план на статията

От училище знаем, че един текст трябва да има увод, изложение и заключение. Ако нещо от тези уроци сте пропуснали, припомнете си го, защото структурата е изключително важна, не може просто да изсипете няколко безредни параграфа.

Набележете си две или три неща, които ще засегнете в статията, примери, които ще ви помогнат да докажете качествата на компанията или преимуществата на продукта й, в зависимост от целта на материала.

Създайте т.нар план-конспект – основните точки, на които ще се опрете.

И пишете…

Сега е време да пуснете вдъхновението в ход. Повикайте го, раздвижете пръсти и оставете идеите да потекат.

Първо напишете всичко както ви идва, в суров вариант. После реорганизирайте, ако има нужда.

Прегледайте за грешки, повторения, подменете думи, ако не ви звучат добре.

Хубаво е да прочетете всичко на глас, за да чуете дали текстът „тече“ гладко.

Най-накрая, преди да го изпратите на клиента или да го пуснете за публикуване, го дайте за последно прочитане на абсолютно незапознат с темата човек.

Ако той разбере всичко и сте събудили интереса му, значи добре сте си свършили работата.