adblock-content-marketing

Инсталирането на приставки за блокиране на реклами е новият общ дигитален спорт.

След като креативността на рекламните агенции достигна неподозирани висоти и банерите започнаха да заемат до 110% от визуалното поле на сайта, потребителите отговориха с лавинообразно инсталиране на адблокъри.

Онлайн медиите седнаха да плачат безутешно, обвинявайки собствените си потребители, че ги държат гладни, блокирайки рекламите им.

Wired излезе с логично решение – предложи на потребителите си два варианта на действие.

Или да добавят сайта към „доверени сайтове“и рекламите да се излъчват, или да се абонират за версия без реклами срещу $1 на седмица.

Разбира се, в България нещата онлайн се случват с около 4 години закъснение, така че при нас такива предложения все още няма. И да има, те няма да работят, защото тук мнението, че „интернет е безплатен“ е толкова сериозно вкоренено, че никога няма да се промени.

Единственият сайт, който обяснява на потребителите си (доста грубо по моя вкус), че адблокърите държат журналистите гладни, е Дама.бг. Но при тях съдържанието е далече от уникално и неповторимо, та да накарат потребителя да сложи сайта в списъка с изключения от Ad blocker.

Какви да са решенията на проблема адблокър, беше обсъждано и на Mobile World Congress в Барселона.

Представители на най-големите рекламни агенции трябваше да намерят начин как ще балансират оттук насетне желанията на клиентите си и вкуса на потребителите на медийно съдържание.

Защото, както вече споменах, инвазията на адблокърите е повече от впечатляваща както на десктоп, така и на мобилни устройства: във Великобритания употребата на adblockers е нараснало с 82% за последната година, обяви Джеймс Хилтън, основател и CEO на M&C Saatchi Mobile.

Вицепрезидентът на Yahoo за Европа, Близкия изток и Африка Nick Hugh потвърди сериозността на проблема, пред който са изправени агенциите: „Адблокингът е темата на деня и трябва да признаем, че имаме проблем“.

Дневно се блокират по над два милиона агресивни рекламни формати онлайн, добави и Benjamin Faes, MD Media & Platforms в Google.

А само бегъл поглед към рекламните бюджети, отделяни за онлайн реклама показва, че все повече компании дават все повече пари за все повече…. банер кампании в интернет.

Къде се крие решението?

В разчупване на мисленето и намирането на нови и нови канали за достигане на информацията до потребителите, разбира се.
Не е нужно да крещиш и да влизаш с взлом в съзнанието на потребителя, за да те забележи.

И всички решение срещу адблокърите се въртят около една-единствена дума – съдържание.

Задача на брандовете е да решат как да разказват историите си така, че да са интересни на потребителите.

Добрата реклама е най-вече това – добро съдържание, което да ангажира потребителя, което да отговаря на нуждите му и да решава проблемите му.

„Въпросът всъщност е не как да спрем спирането на рекламите, а как да създаваме иновативно съдържание, полезно за потребителя и в контекста на продуктите, които рекламираме“, бяха думите на Allie Kline от AOL.

“За да намалим напрежението между рекламиращите марки и потребителите, трябва да мислим много повече като потребители, отколкото като марка.

Потребителите, авторите на съдържание и рекламодателите трябва да работят ръка за ръка и да развият пълния капацитет на content marketing и native advertising”, завърши Ник Хю от Yahoo.

Повече за съдържанието като стратегия за рекламиране на продукти, можете да видите тук >>>

Ние сме Скрибум и ви даваме дума!